Vznik

Obdiv k designové tvorbě a její neexistenci na jednom e-místě.

Smysl

Sdružovat tvorbu všech designérů, ať už začínajících či uznávaných, a poskytovat o nich a jejich tvorbě ucelené informace. Pomáhat designérům se zorientovat v možnosti propagace své značky prostřednictvím design obchodů a trhů.

Cíl

Vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí pro hledače designu, zvýšení povědomí o značce designerů, vytvoření zdravě konkurenčního prostředí pro designéry a v neposlední řadě i sdělování novinek ve světě designu.

Jak se zrodila myšlenka...
Už je tomu nějaký ten pátek, co můj vlastně skoro ještě ne manžel našel zalíbení v ruční výrobě nejdříve dřevěných výrobků. Práce jej tolik nadchla, že výrobou trávil čím dál tím více svého – vlastně našeho – volného času. Bylo úžasné sledovat tu přeměnu, pro mě kusu neforemného dřevěného pařezu například ve skutečný dřevěný poklad – originální lampičku, která dodnes vytváří úžasnou dekoraci našeho domova. Nikdy jsem nepřestala obdivovat tu ambici, kdy prostě jednoho dne vstanete a řeknete si, že třeba dneska po práci vyrobíte dřevěnou mističku. Žijeme v konzumním světě, kdy prostě na téměř každém rohu můžete téměř cokoliv zakoupit a mít to ihned. To jsem si v duchu říkala i já – takže proč si tu mističku prostě nekoupíme, že? Jenže postupem času jsem si uvědomila, jakou unikátnost nabízí ruční výroba. Většinu našich návštěv právě upoutává ta mistička a vyptávají se, kde jsme ji zakoupili. Já hrdě říkám, že ji vyrobil můj manžel. Rozumíte, zkrátka dekorace, která má příběh a hodnotu pro celou naši rodinu. Uvědomila jsem si, že někdy se počkat na výsledek prostě vyplatí a že zvědavost, v mém případě, ještě zvýšila hodnotu. Uvědomila jsem si:

  • je dobré mít něco, co nemá každý (zkrátka v některých případech je dobré vybočovat z davu)
  • je dobré mít něco, na co člověk může být pyšný (lidé mají v povaze se vyptávat, takže na dotaz typu – „Kde jsi to sehnala?“ a to odpovědi : „To neznám“, můžete udělat dobrý skutek, učinit doporučení a „blejsknout se“)
  • je dobré, když se máte na co těšit (představte si následující situaci – máte oblíbenou značku, se kterou se naprosto ztotožňujete, a objeví se její nový výrobek… Také se už na něj těšíte, jen když to čtete?)

Tato uvědomění mě dovedla k obdivu všech tvůrců, kteří zkrátka dělají věci jinak, ať už materiálově, funkčností nebo zkrátka jen změnou tvaru. Je přeci krásné, když člověk může vyjádřit svou jedinečnost a zájmy prostřednictvím svých vlastních designových kousků a být plný očekávání, zda právě jeho tvorba osloví a nadchne další jedince. Můj obdiv si zaslouží i ti tvůrci, pro které se dennodenně stala jejich práce naplněním, zábavou a možností dělat nerutinní činnosti.

Club of designers jsem založila z toho důvodu, že jsem zkrátka toužila mít tyto svoje designové „hrdiny“ na jednom místě. Číst jejich příběhy, inspirovat se jejich tvorbou a mít přehledně jejich sociální sítě, které jsou plné novinek a hezkých, koukatelných věcí, při ruce. To je můj důvod z pohledu uživatele, obdivovatele designové tvorby. Dalším důvodem je snaha pomoci „mým hrdinům“, aby jejich tvorba našla naplnění, zasloužené uznání a vynikla mezi šedí a často i stereotypem konzumu. Snad C.O.D. bude mít i takový dopad, že bude rozšiřovat obzory „mých hrdinů“ v rámci možnosti jejich propagace, co se týče informovanosti ohledně designových obchodů a nejrůznějších design marketů. Vzhledem ke skutečnosti, že mě zkrátka nebaví se okrádat o čas a často vyhledávat jednotlivce, obchody, design markety v kupce sena, tak olé Club of designers je na světě!

Logo C.O.D.
Logo vychází především z jednoduchosti geometrických tvarů, ze kterých byla vybrána symbolika kruhu. Je to právě kruh, jenž představuje jednotu, dokonalost a nekonečnost. Právě tyto charakteristiky byly vybrány, aby reprezentovaly Club of designers. Jednota ve smyslu komunity, společenství lidí, kteří žijí designem a milují ho. Dokonalost, jež se skrývá v originální a jedinečné designové tvorbě, do které její autoři vložili to nejlepší ze svého řemesla, a v neposlední řadě význam nekonečnosti, protože jsou to právě ony designové kousky, které nás nepřestávají mile překvapovat a fascinovat svojí novostí. V logu byla ztvárněna i skrytá symbolika českého rčení – černá ovce mezi bílými.  C.O.D. představuje designéry jako právě ty černé ovce, které přináší na náš trh pestrost, originalitu, kvalitu a svojí tvorbou boří zaběhnuté konvence. C.O.D. nehledá bílé ovce, kterých je všude plno a jejichž nabídka je takřka identická, ale naopak ty černé, výjimečné, vyčnívající a ojedinělé ve své činnosti. S tímto vědomím bylo vytvořeno logo Club of designers.

Co se děje ve světě Club of designers? Sleduj náš Instagramový účet.Naše hashtagy #clubofdesigners, #nejsemvesak

Bad Request: This endpoint has been retired

Zakladatelka Vlaďka pod lupou:
„Přála bych si, aby projekt přinesl synergii všem členům a přispěl ke změně myšlení v oblasti spolupráce, důvěry, pokory a inspirace.“

Dětský sen: modelka, návrhářka
Co bylo dřív - vejce nebo slepice? vejce
Povaha: výbušný pohodář
Nesnáším: televizní reklamy, nákupy potravin, české silnice, opičení
Miluji: žvýkačky, věci s motivem lišky, výjimečné nápady
Bez čeho nevyjdu z domu: klíče