C.O.D. představuje Fler – kreativní svět a jeho možnosti propagace, které může využít jak úplný nováček na trhu, tak i zkušený prodejce. Každý tvůrce si tak může vytvořit vlastní profil a nabízet své výrobky veřejnosti. Fler je zkrátka takovým otevřeným e-shopem pro všechny tvůrce. S jakou vizí Fler začínal a kdo stojí za tímto projektem? Nejen na tyto otázky odpovídala Adéla, která je neodmyslitelnou součástí týmu Fler a všem designérům vzkazuje, aby se nebáli nastartovat svoji kariéru právě na Fleru…

Fler.cz vznikl už před více než deseti lety, aby nabídl umělců, designérům, návrhářům a prostě tvůrcům prostor, kde mohou nabídnout svou tvorbu online. “Když jsme začínali, existovaly v podstatě jen menší nezávislé obchody, kde své produkty mohl nabízet jen omezený počet tvůrců a navíc většinou za příliš vysoké poplatky či provize. To jsme chtěli změnit a Fler jsme postavili tak, aby tu mohl své výrobky prodávat opravdu každý a od začátku tu prodávali amatéři bok po boku profesionálů,” vysvětluje hlavní vizi Fler.cz jeho zakladatel a majitel Jiří Kubeš.

A to na Fleru platí dodnes. Dodnes tu můžete prodávat jakékoliv vlastnoručně vyrobené výrobky, ať už jich máte dva ročně nebo dva tisíce. Otevření vlastního obchodu nezabere víc než pár minut a prodávat můžete začít okamžitě. Celá prezentace je úplně na vás – fotky, texty i představení samotné značky. A všechno je připravené tak, aby to zvládl i úplný IT začátečník. Za otevření obchodu na Fleru ani za vystavení produktu neplatíte nic. Zaplatíte až v případě úspěšného prodeje a to 11 % z jeho ceny.

Na Fleru máte poté i spoustu možností pro propagaci vlastní tvorby a je jen na vás zda a jaké využijete. Můžete třeba psát blogy o tvorbě a materiálu nebo klidně o sobě, můžete si nechat vytvořit banner, který si dáte na Facebook nebo třeba na weby svých kamarádů a hlavně – průběžně můžete své produkty dávat na přední strany seznamu zboží tzv. topováním. Čím aktivnější a úspěšnější budete, tím častěji budete moci své výrobky umisťovat na přední pozice. A pokud chcete, můžete si i koupit za 14-50 Kč speciální pozice na home page Fleru (Fler show) nebo v záhlaví kategorie, do které vaše výrobky spadají (cat show) a tím zvýšit šanci, že si vás noví zákazníci všimnou. A pokud budete vyrábět krásné produkty a budete je krásně prezentovat, možná se vám podaří dostat na home page Fleru úplně zadarmo. Top výběr, 12 úvodních produktů na www.fler.cz, totiž vybírají sami tvůrci (vy můžete také) a čím krásnější je produkt, tím větší je pravděpodobnost, že se dostane až do výběru. Zajímavé tvůrce pak redakce Fler magazínu oslovuje pro různé rozhovory, reportáže a vybírá si zajímavosti i pro Facebook a Instagram Fleru. Tohle všechno je propagace, kterou Fler poskytuje tvůrcům zcela zdarma, stačí jen Fler tým zaujmout:-)

Hlavní výhodou Fleru oproti vlastnímu eshopu je to, že nedáte ani korunu za vytvoření vlastního obchodu a za jeho správu a navíc vaše produkty denně může vidět mnohem víc potenciálních zákazníků než ve vašem vlastní eshopu. Snadno si tak najdete úplně nové. Na Fler totiž denně přijde přes sto tisíc lidí, kteří třeba ještě nevědí, že přesně ten váš výrobek potřebují ;)

Zdroj: Fler.cz, Adéla F.